lördag 19 maj 2012

Inledning


Actionfigurer, plastsoldater, stjärnornas krig-gubbar, Action Man, nostalgi och nostalgileksaker, Retroleksaker, reklam, spel och spelfigurer samt massor av annat skoj.

Klockan är nu 00.20 och jag har precis kommit på att jag "behöver" skriva av mig.
Och varför nu det, undrar min trötta kaffestinna hjärna?
Jo saken är den att jag har ett visst intresse i gamla leksaker och andra pryttlar som håller på att bli bortglömda och som förtjänar att lyftas fram i ljuset igen. Det blir som Ett nytt hopp för gamla bortglömda leksaker och hobbystuff kan man väl kalla det.
Kommer säkert att gräva fram lite gamla skivor, böckor och serietidningar också.
Inte bara de allra mest populära sakerna utan även lite lagom obskyra alster som man ibland kan fundera över hur dom lyckas överleva alla dessa år i diverse dammiga arkiv.

Gillar 1970-80 talens leksaker och "flugor" främst Big Jim och Stjärnornas Krig men även spelfigurer från Games Workshop / Citadel miniatures, plastsoldater, svensk leksaksreklam, Lone ranger, Action Team, Matchbox Fighting furies, Britains figurer, postrar, serietidningar och massor av andra kul toys.
Det blir extra fokus på Games Workshops/Citadel miniatures gyllene epok som sträckte sig fram till första delan av 90-talet.
Warhammer 40.000, Warhammer fantasy battles, Space marine Epic och många andra klassiska spel.
Lägger även in en avdelning för Flames of War som jag tycker är ett väldigt bra spel.

Hoppas att det faller väl ut, att där är någon som läser mitt dravel, och att jag kan fullfölja detta mål som jag precis kommit på.

Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar