tisdag 23 april 2013

Warhammer - Mighty Fortress 1988 (Part 1)



Den här gången har jag en riktig klassiker till er.
Citadel Miniatures Mighty Fortress kom ut under sommaren 1988 och var väl för något av en dröm för de flesta av oss.
Det som förvånade mig när jag för första gången packade upp ett sådant här slott är att det märkligt nog är i Polystyren och därmed väger väldigt lite.
Skulle kunna vara otroligt känligt, ostabilt och lätt för att gå i bitar men det gör det inte!
Det är faktiskt förvånansvärt hållbart och även hyfsat enkelt att måla (obs - endast med vattenbaserade färger).
Ett antal stegar, portar och flaggstänger i plast medföljde också.
(Kommer vid ett senare tillfälle att lägga in lite fler bilder på själva slottet).

 
                                                                              £19,99..!
                                                                      Då tar jag två, tack!
 

Inte helt ovanlig på Ebay.
Ca 300 plus en hundring i porto är ett helt normalt pris.
Med tanke på att GW numera ska ha över 700 pix (plus porto) för sitt moderna slott i plast så tycker jag att detta är en bättre och roligare investering!

Fanns med i White dwarf nr 101, Maj 1988

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar