torsdag 11 juli 2013

Great Spined Dragon Part 7 finally finished!



Då blev jag till slut färdig med mitt lilla projekt!
Känns bra att äntligen kunna ställa en av mina absoluta favoritmodeller bland de andra spelfigurerna.
Känns samtidigt RIKTIGT bra att kunna rikta blickarna mot andra hobbyprojekt.
Har ett gäng modeller som tittar snett på mig varenda gång jag gett min drake all hobbytid.

 

 



Jag tillverkade även en egen displaybas men denna är avtagbar då jag vill kunna använda min drake på spelbordet.

Hoppas ni gillar honom!

4 kommentarer:

  1. Wow, great job on the Dragon. The base itself is really well done, and I really like the texture you have got on the wing membranes.

    Great job.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Thank you very much for your kind Words, it means a lot to me!
      And thanks for stopping by.

      Radera
  2. Fantastiskt att se denna färdig och har varit kul att följa. Mycket välgjort. Träbasen är också riktig snygg - hemmagjord eller köpt?

    Vad blir det härnäst?

    /Hans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Hans!
      Jag känner mig hyfsat nöjd med resultatet och det var riktigt kul att jobba på ett så här stort objekt.
      Träbasen är hemmagjord.
      Det är en tavelram från Ikea som jag har betsat och sedan slipat för att den ska se lite "antik" och använd ut.
      Slösade till och med lite klassisk chestnut ink på en del ställen för att få fram en något rödare ton på en del ställen :)
      Nu ska det bli roligt att lägga den dyrbara hobbytiden på andra figurer istället.
      Nu när du har postat så mycket bilder på snygga figurer så är jag ganska sugen på att måla lite Chaos.
      Har en del Chaos Dwarfs som ligger och väntar på mig bla en Bazooka och ett mortar-team.
      Har även en Mk1 Land Raider som skulle varit ett kul projekt att påbörja.
      Den saknar några av sina originaldelar men det brukar ju inte vara några problem.
      Har även 10st Imperial Guard i plast från RTB07 boxen som hade behövt lite uppmärksamhet.
      Andra saker som står på mitt skrivbord just nu är mina Eldar som behöver nya baser och en massa vanliga dvärgar som jag vill bli klar med (lär ta flera år).
      I slutändan blir det troligtvis inget av ovanstående utan man köper något "nytt" istället och så får de gamla sakerna ligga kvar i sina askar.

      Ha en bra kväll!

      Radera