tisdag 2 juli 2013

Great Spined Dragon WIP (Part 6)

En uppdatering kring arbetet på min kära drake.



Har pysslat en del med att snygga till de gröna nyanserna på drakens fjäll.
Börjar bli hyfsat nöjd men är ändå inte framme än.
Har även plockat ut horn, klor och tänder, först i en mörk brun färg (typ bestial brown men den heter inte så längre) och sedan har jag arbetat mig mot det beige-vita.
Känns visserligen som fel ordning att börja plocka ut detaljer innan grunden är klar men kontrasterna hjälper mig att rätta till det som inte blev bra med grundarbetet.
Var heller inte nöjd med drakens underkäke så jag ändrade färgen på den från grönt till den ljusa nyans som modellen har på sin hud.
Tycker resultatet blev bra mycket bättre (har dock inga bilder än).



Jag har även påbörjat målningen av vingarna.
Blir en grå nyans men har inte bestämt hur ljusa dom ska bli.

Misstänker att det kommer ta lite tid innan man blir helt nöjd men jag vill inte stressa med en modell som denna.
Då låter jag hellre bli att måla på den och ägnar mig åt snabbare projekt.
Just nu är det dock roligt att pyssla med honom så målet att bli färdig under sommaren kan jag nog klara av :).




     

4 kommentarer:

  1. Kul att se att det rullar på! insåg att det var rätt fånigt att använda engelska på en blogg skriven på svenska så jag bytte språk :)
    /Hans

    SvaraRadera
  2. Hej Hans!

    Det är bara kul och väldigt uppskattat att få en och annan kommentar oavsett språk! :)
    Roligt att veta att det faktiskt är någon som läser det man skriver.
    Har hyfsat många besökare på den här sidan men det är inte många som ger sig till känna eller skriver någonting alls.
    Har valt Svenska som språk av den enkla anledningen att det finns väldigt få sidor med leksaker och spelfigurer som inte är skrivna på Engelska.
    Inom området Big Jim är det till exempel nästan obefintligt med info trots att det var en stor och populär leksakslinje i Sverige under 70-80 talen.
    Det är för övrigt väldigt glädjande att se att det finns fler fans av GW:s äldre figurer och böcker i vårt land.
    Ett tag trodde jag nästan bara det var jag som var så "nördig" :)
    Finns det fler Warhammer-bloggar och/eller hemsidor som är skrivna på Svenska så skriv gärna en rad om det här inne.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Nä jag har inte sprungit på många GW oldschoolers men hör av mig om jag hittar nån mer svensk blogg /Hans

    SvaraRadera
  4. Jag har funnit en del Svenska bloggar men de flesta har inte varit uppdaterade.
    För ett tag sedan låg det en hög med äldre regelböcker på Tradera.
    Tyvärr (för mig) så drog dom iväg i pris men det var ändå glädjande att se att det finns en hel del nostalgiska GW-spelare även i Sverige :)

    SvaraRadera