torsdag 12 september 2013

Plastsoldater - Airfix Ökenråttor 1973

Får bli en snabbare uppdatering så ni inte får för er att jag redan tröttnat på att skriva om leksaker ;)
Om man ska tolka besöksantalet så är det många som letar bilder och text om gamla plastsoldater och andra krigare och det är ju trevligt.
Detta var ju även en stor favorit hos mig när jag var barn och man kan väl säga att det nog var målandet av sådana gubbar som lade grunden för det framtida intresset att slaska färg på diverse spelgubbar.

En av de mest klassiska askarna med plastsoldater måste ju nästan bli de Engelska "ökenråttorna"!
I områdets stora sandlåda blev dessa på 70-talet till de mest perfekta motståndarna till tyskarnas Afrika korps.

När jag var liten var jag 100% säker på att ledaren som springer i täten för sina ökenråttor var ingen mindre än Paul McCartney! Numera är jag ganska osäker på den saken...

Asken är en Airfix "Target" box från 1973.




    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar