måndag 25 augusti 2014

Action Force - Svensk reklam från 1985


Här kommer Action Force..!
Jo tack, det märkte vi!
Speciellt den där gången när jag som vanligt besökte leksaksavdelningen på det stora varuhus där vi brukade veckohandla.
När Morsan handlade nödvändigheter så gick jag bort till leksakerna, tidningarna och skivorna och botaniserade bland de nyheter som hunnit komma ut sedan vi senast handlade.

Den här speciella dagen var dock något riktigt fel.
På den plats där butikspersonalen veckorna innan placerat en stor binge med Star Wars figurer låg där nu en ny serie som hette Action Force.
Jag tyckte dom var hyfsat coola, man fick många vapen och tillbehör till dom och lederna var bra mycket bättre än de stela lederna på mina Star Wars figurer.
Men det var inte Star Wars!
Jag gick varv efter varv och letade efter figurerna som jag älskade mest men dom var...borta.
Någon månad innan hade där funnits fullt av gubbar i den där bingen; Jawas, Luke Stormtrooper, Vader, R5-D4, Royal Guards, C-3PO, Imperial Dignitary, Stormtroopers mfl.
Där fanns tom At-St (kycklinggångaren ni vet) och dom läckra Speeder Bikes i butikshyllan.
Idag förstår jag ju att det där var det sista i Star Wars väg som just den där butiken sålde.
Kort därefter skulle leksakerna till världens bästa triologi försvinna även från andra butiker och det skulle dröja länge innan det kom nya Stjärnornas Krig-gubbar att, då som vuxen, fascineras av.



 





3 kommentarer:

  1. Finns det någon värde i den har den hemma=)

    SvaraRadera
  2. Finns det någon värde i den har den hemma=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Nej det har jag svårt att se :)
      Nostalgivärde möjligtvis men annars ett par kronor kanske..?

      Radera