söndag 24 augusti 2014

Action Team - klädset camp-kleidung

Lägerkläder kan ju vara bra att ha.
Det här setet minns jag att jag köpte till mina figurer någon gång i slutet av 70-talet.
Det var på en billighetsbutik/prylbod som hette "Tottes" och låg i en liten by som heter Hurva.
Det var för övrigt Tottes som tillhandahöll ett antal av mina andra figurer i samma leksakslinje så dom hade säkert kommit över ett billigt parti med Action Team någonstans?


Inget superhäftigt klädset med vapen eller finurliga manicker i men ett otroligt välgjort set.
Den där orangefärgade polotröjan (se bild) som jag fick den där dagen på Tottes finns fortfarande kvar.
Den har genomgått ett antal bataljer i trädgårdar, i snö och i vatten.
För att inte tala om alla år den legat i en papperskasse på vinden.

Baksidan av kortet, som troligtvis är en standardbaksida för denna typ av kort, visar bla det där fantastiskt snygga och lekvänliga dykarsetet :) Om man kollar på bilden med en hand som kramar en Action Team pistol så får man en bild över hur bra dessa figurers händer och fingrar var.
Tyvärr var materialet som Schildkröt använde inte åldersbeständigt och därför brukar samtliga händer, och speciellt fingrarna, på figurerna vara både spruckna och tom helt försvunna!



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar