fredag 26 december 2014

Warhammer - Två arméer (Dwarfs vs Orcs) 1993

Fick för någon dag sedan tag i en gammal White Dwarf (nr 159) från 1993 och hittade en battle report mellan en Dwarf och en Orc & Goblin armé.




Hade helt glömt hur många gånger jag läst just detta uppslag och hur ingående jag på den tiden studerade bilderna i reportaget.
4:e upplagan av spelet hade nästan precis släppts i butik (massor av Night Goblins i plast beväpnade med short bows i denna armé) och en del av figurerna i repotaget var även dom nya.
För mig som nybörjare i färd med att bygga mig min första Orc-armé var det ögongodis att studera de äldre figurerna i detta repotage och som jag inte tidigare sett.

Jag är fortfarande bra sugen på att skaffa mig en del av dom där figurerna!
Jäklar vad bra GW var på den tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar