onsdag 22 juni 2016

Bolt Action - Nymålat

Jag håller sakta men säkert på med min första armé till Warlord games fantastiska figurspel Bolt Action.
Som vi pratat om tidigare så behöver man egentligen inte speciellt mycket figurer och fordon för att kunna spela ett parti BA.
Askarna är hyfsat prisvärda om man jämför med mycket annat.
Framför allt grundaskarna med infanteri är väldigt prisvärda och man kan komma ganska långt på vägen mot en spelbar armé med endast en enda ask figurer.
Givetvis så kommer man under resans gång vilja krydda sin armé med lite snygga och intressanta specialenheter och fordon.
Mina första fordon till mina Early Blitzkrieg Tyskar blev dessa två;

 
Första stridsvagnen blev en Panzer III J som är en lagom allround tank.
De lite kraftigare sakerna kostar mer poäng så det här tyckte jag var en bra början.
Just den här modellen är i resin med lösa delar i metall.
Det har nu släppts en ny modell helt i plast


Nästa fordon blev den (nästan) obligatoriska sd.kfz 251/1 som är ett trupptransportfordon.
Lättbyggd modell helt i plast.

Som så många gånger förut så har jag nu börjat skissa på en Sovjetisk armé. :)





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar