söndag 13 november 2016

Big Jim - Reklam 1978

Firar att vinter är här och att det dessutom är Fars dag.
Egentligen skulle jag vilja krypa runt i trädgården med lite häftiga figurer men mitt vuxna jag säger åt mig att det är mer passande att sitta och skriva ett inlägg på bloggen samtidigt som jag smuttar på en kopp med varm Zoegas.



Den här lilla reklamfoldern innehåller en del av de saker som jag har som favoriter bland alla Big Jims tillbehör.
Den fantastiska Jeepen, den gula helikoptern, den trilskande men fina Hundsläden, den populära Crossmotorcykeln och den klassiska Campern (som i framtiden kommer som en egen presentation här på bloggen).

   
 Ovanstående bilder får mig att nostalgiskt tänka tillbaka på alla de lekar med Big Jim och hans kompisar (Lone Ranger, Action Man mfl) som man lekte utomhus sådana här fina dagar.

Kanske ändå skulle dricka upp det där kaffet, bulta på mig lite varma kläder och ge mig ut i det vackra vädret?
Det hade jag ju definitivt gjort som barn!
Det får bli så! Tar nog med mig lite leksaker också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar