söndag 25 mars 2018

Bolt Action - Projekt 500 poäng (färdigmålat).

Och här kommer då det färdiga resultatet;

500 poäng German Afrika Korps. 

Jag har plockat ut en liten styrka som jag tror kommer att kunna fungera till de flesta uppdrag.

Panzerjägern samt mitt mmg-team får fungera som försvar och support.
Jägern har en hyfsat vass kanon för fientligt pansar och mmg:n kan lägga en förödande skur med skott.
De två enheterna med infanteri får vara de som håller punkter på brädet och kan få extra hjälp av mitt HQ med att hålla nerverna i styr.
I båda enheterna ingår det ett lmg-team för extra eldkraft.
Fallskärmsjägarna blir de som envist kommer agera antingen försvarare eller bita sig fast vid objektiv. Av egen erfarenhet så vet jag att dom kan vara riktigt jobbiga att möta.
Motorcykeln blir en flexibel enhet som kan attackera och sikta in sig på fientliga artilleripjäser eller bara agera oroande anfall på exempelvis någon av flankerna.

Härnäst då?
Troligtvis kommer jag att möta mina kamrater och deras 500-poängs arméer i någon typ av mindre turnering.
Efter det så blir det förmodligen dags att bestämma nästa poäng som vi får använda för att förstärka våra arméer med. 
Jag har redan funderat på att måla upp ett mortar-team.
Enheterna behöver också förstärkas med fler figurer så att dom kan ta mer skada.
Något med Anti-Aircraft hade också känts tryggt. 
Möjligtvis en lättare Anti-tank gun så att det går att hota pansar från mer än ett håll.
Det är mycket jag vill ha men får helt enkelt fundera på det.
Kanske först se vad dessa första 500 poängen kan mäkta med. :)

För övrigt så har denna typ av tidsbestämda och poängbegränsande målning varit riktigt kul.
Det är absolut ett bra sätt för de som annars har svårt att få tummen ur att sätta sig och måla.





Warlord Games
Perry Miniatures
Kulturkommissariatet
Alphaspel

       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar