lördag 4 januari 2014

Lone Ranger - Butch Cavendish 1973



Svarta maskens nemesis Butch Cavendish kom ut som superläcker leksaksskurk redan 1973.
Jag själv var inte speciellt gammal när jag först kom i kontakt med denna svartklädda revolverman.
Fick dock vänta ett bra tag eftersom den första figur jag verkligen önskade mig var Lone Ranger själv (på andra plats på samma önskelista stod ett schackspel, så Butch kom nog tusan inte mer än på tredje plats?).
Det här måste ha varit så sent som 1979 eftersom jag minns att jag kollade in den här annonsen väldigt noga. 
För egen del var revolvermän bland det tuffaste man kunde ha i en westernstad.
Butch passade sjukt bra och hade alla attiraljer som en äkta gunslinger skulle ha; två pistoler svarta kläder och en svart cowboyhatt.
Dessutom ser han klassiskt skurkaktig ut med sin mustasch och tandgnisslande sneda leende.

Idag är han inte speciellt svår att få tag i och de flesta lösa och lekta figurer i denna fantastiska leksakslinje kostar förvånansvärt lite.
Vill man inte leka med dom så är det ju faktiskt särdeles snygga prydnadssaker också.
Eller hur?

Gabriel/Marx

 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar